KE ARAH MEMELIHARA KESIHATAN YANG BERPANJANGAN

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan. Alhamdulilah serta syukur ke hadrat Illahi, di atas kebesaran dan kebijaksanaanNYA. Banyak produk - produk kesihatan telah terhasil dari alam semula - jadi ciptaan NYA dan telah terbukti kemujarapan nya. Begitu juga dengan produk ' Herba Daun Kambing' mempunyai rahsia dan nilai perubatan yang cukup tinggi, amat berguna untuk manusia. Diharapkan dengan kehadiran ' HDK ' di pasaran dapat membantu kita, saudara mara dan sahabat - sahabat kita, yang mempunyai masalah kesihatan dengan kosnya pula tidaklah mahal. Setiap penyakit ada ubatnya. Semoga kita sekeluarga akan kekal sihat dan berbahagia sentiasa. Insyallah..... ( Rozlan - BDM )

Monday, December 28, 2009

Kandungan Dan Penggunaan



Kandungan

Kandungan Herba daun kambing adalah Epimedium Sagittatum + Ginseng. Fungsi Ginseng ialah mempercepatkan tindak balas. Jesteru di sarankan di rendam Herba Daun Kambing dengan air panas dan minum ia panas - panas untuk mendapat tindakbalas yang cepat dan berkesan. Selain itu dengan campuran Ginseng, Herba Daun Kambing tidaklah pahit seperti kebanyakan herba dan boleh di minum oleh sesiapa sahaja.



Penggunaan

Kajian mendapati untuk hasil yang lebih baik hendaklah mengamalkan secara berterusan beserta dengan meminum air dengan banyak kerana ia bersifat 'Dyrotik' membuang toksid, melalui pembuangan air kecil dan berpeluh. Epimedium berfungsi untuk melancarkan salur darah, seterusnya meningkatkan perjalanan darah, meningkatkan fungsi saraf, buah pinggang dan membantu keadaan ereksi yang lebih baik, melewatkan penuaan,menguatkan tenaga dan ingatan serta meningkatkan metabolisma.
Cara penyediaannya: 1 uncang ( 2 - 4 cawan ) sehari.






Kesan sampingan

Pengambilan yang berlebihan (lebih dari 10 cawan sehari) akan mengakibatkan rangsangan berlebihan seterusnya memberi kesan kepada keadaan jantung. Elakkan pengambilan Epimedium berserta dengan ubat darah tinggi dan jantung ( jarakkan sekurang-kurangnya 1 jam selepas pengambilan Epimedium).


Siapa yang patut ambil

Golongan dewasa, lelaki dan perempuan, kecuali wanita hamil. Semakin berusia anda, lagi sesuai ianya untuk anda. Sangat digalakkan kepada mereka yang kurang keinginan terhadap seks.
Kebaikan Epimedium

* tonik untuk lelaki dan wanita
* merangsang berahi dan keinginan seksual
* meningkatkan tahap testeron
* meningkatkan kandungan sperma
* bronchitis
* membantu fungsi buah pinggang
* mengurangkan keletihan
* melambatkan penuaan
* meningkatkan fungsi minda
* sakit belakang, kerapuhan tulang
* tekanan darah rendah
* membantu pengedaran darah
* sejuk dada, kebas
* mengawal menopause dan PMS
* menggalakkan pembinaan sel tulang (osteoporosis)
* menghalang virus herpes simplex
* antioksida
* meningkatkan sistem imunisasi
* meningkatkan metabolisma - mengawal berat badan.

No comments:

Post a Comment